en:Our DNA:Racing:Meet the CUPRA Pilots for WTCR 2019 AD/CA

Comença la partida.

La tecnologia dels cotxes de curses ha evolucionat durant les últimes dècades. Preneu el CUPRA TCR per exemple. La seva caixa de canvis DSG redissenyada ofereix un rendiment millorat, permetent al conductor experimentar al màxim els seus 350 CV. La seva caixa de canvis seqüencial de sis velocitats, el volant electrònic, la cartografia millorada, l’angle augmentat del volant i el volant amb encara més funcions fan que sembli que el cotxe és del futur.

El mateix es pot dir dels videojocs de curses. Des de gràfics en 3D reals i impressionants IA fins a joysticks de retroacció forçosa i multijugador en línia, els jocs d'avui prometen submergir-nos en l'experiència de cursa més realista. Sí, és divertit i divertit per als aficionats a les curses, però què en treuen els pilots professionals?

Ens han demanat els campions mundials de curses que hem rebut recentment a bord de CUPRA. Daniel Haglöf, cofundador de PWR Racing. El jove Mikel Azcona, també de PWR Racing i titular del campionat europeu de TCR de l'any passat. Tom Coronel de Comtoyou Racing, el pilot amb més història de la competició TCR. I Aurélien Panis, també de Cometoyou Racing, amb 6 victòries i 17 pòdiums amb només 24 anys. Aquests són els pilots que competiran per CUPRA amb el CUPRA TCR durant la propera temporada 2019 de la World Touring Car Cup (WTCR).

Què opineu dels videojocs de curses?

Daniel Haglöf:
 Els videojocs de competició són increïbles. Jo i alguns amics meus de competició, solíem jugar junts. Teniu el mateix sentiment quan correu en un cotxe real, quan correu contra els amics i esteu asseguts a la mateixa habitació. M'encanta aquesta sensació, a les pistes, però també als videojocs. Tinc la mateixa adrenalina, el mateix sentiment i enfocament. Si puc estar realment centrat en un videojoc, ho puc fer amb seguretat en un cotxe de carreres.

Mikel Azcona: Els videojocs de carreres són molt útils. Podeu conèixer les pistes a les quals no heu estat mai. Això és molt important, sobretot per a mi aquest any. Hi ha 8 pistes noves per aprendre. Cal jugar per anar més ràpid.

Tom Coronel: Els videojocs de competició són molt similars als que experimenteu a les pistes reals. L'anomeno 2D vs 3D. Als videojocs, és 2D, de manera que encara en trobeu a faltar. Diguem-ne, és similar al 66,666%. Quan veig fins a quin punt els joves controladors arriben amb els videojocs, voldria tenir-ho en els meus dies.

Aurélien Panis: Teniu diferents simuladors molt propers a l’experiència real. Treballo molt amb això per aprendre una pista, per exemple. Però sempre teniu una diferència entre l'experiència virtual i la vida real. És molt difícil simular el perfecte. Però per treballar i per aprendre pistes i també algunes configuracions del cotxe, és bo per a nosaltres.

Com se sent competir com a pilot de CUPRA a la vida real?

Daniel Haglöf: Tinc un CUPRA Ateca com a tramvia a Suècia. És un cotxe fantàstic. Tinc una gran passió per la marca. Per tant, competir en l’escenari mundial amb aquesta marca és increïble.

Mikel Azcona: fa 4 anys que sóc amb CUPRA. Ara, som una família, conec tota la gent. L’any passat, vaig guanyar TCR Europe amb ells i aquest any anem més fort.

Tom Coronel: CUPRA és una bonica marca que ara porta el seu propi personatge, i que a mi em convé. Trio CUPRA per culpa de l’equip. És aquí on em sento molt bé, amb la gent que hi ha al darrere.

Aurélien Panis: Crec que CUPRA és un dels millors cotxes TCR. Antigament vam veure que CUPRA sempre lluitava per la victòria, sempre lluitant pels títols de campionat ... Estic orgullós de ser pilot de CUPRA ara.

 

I com se sent conduir el CUPRA TCR a la vida real?

Daniel Haglöf: El CUPRA TCR és un cotxe guanyador. El coneixem molt bé. És una barreja de fiabilitat i rendiment. És un cotxe perfecte per al campionat mundial.

Mikel Azcona: El CUPRA TCR és un bon cotxe per als revolts i punts de frenada d'alta velocitat. És divertit a tota velocitat perquè no és difícil de conduir i es pot anar ràpidament fàcilment.

Tom Coronel: Pots guanyar curses amb el CUPRA TCR. Si sents una oportunitat, hi creus. 

Aurélien Panis: Em sento molt bé al CUPRA TCR. És realment contundent, realment coherent i segueix el camí. Això serà molt important per a nosaltres anotar punts i guanyar curses.

Voleu estar al dia dels resultats del concurs WTCR del 2019? Segueix-nos a Twitter @cupra_racing per les últimes notícies.